Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi

24.8.17 0 yorum

H Müzik dinleme: Yazılacak konu/tema ile ilgili sözsüz müzik dinlenir.
H  Beyin fırtınası: Konuyla ilgili düşünceler, hiç­bir sınırlamaya tâbi tutulmadan not edilir. Alı­nan­ notlardan yararlanılarak bir yazı oluşturulur. 
H  Serbest kürsü: Öğrencilerin olaylara farklı açılardan bakabilmelerini sağlamak amacıyla yazma öncesi konu hakkında sınıf içi tar­tış­ma yapılır.
HBir hikâyem var!”: Konuyla ilgili hikâye, fıkra, hatıra vb. anlatılır.
H   Soru hazırlama: Konuyu açıklığa ka­vuş­tur­mak için yazıda cevabı verilecek sorular ha­zır­la­nır.
H  Zihin haritası oluşturma: Konunun ana baş­lığı veya konuyu çağrıştıracak bir simge veya kav­ram kağıdın ortasına yazılır. Anahtar ke­li­me­ler saat yönünde devam edilerek ilâve edilir. Ge­rek­li görülen başlıkların yanına, o başlığı en gü­zel şekilde ifade edecek sembol, resim, şekil vb. çi­zilir. Temel başlıkları destekleyici alt başlıklar ya­zılır. Temel ve alt başlıklar gözden geçirilerek bir­birleriyle ilgili olanlar farklı renkte kalemle çi­zilir.
H 2. Anlaşalım: Her öğrenci velisi ile be­lir­le­dik­leri konulara uyacaklarına dair bir an­laş­ma imzalar. Her iki tarafa verilmek üzere iki nüs­ha hazırlanır. Anlaşma, taraflar tarafından im­zalanır. (Bkz kılavuz)

H 1. İnceleme: Okunan bir kitap veya basılı bir ma­teryal incelenir. (Gazete kupürü al!)
H 6. “Yönergelere Dikkat!”: Örnek formlar oluş­­tu­ru­la­rak doldurulur. (Bkz kılavuz)
H 13. Eşleştirme:  Kullanılan yabancı ke­li­me­le­rin listesi yapılarak bunlar Türkçe karşılıklarıyla eş­leş­tirilir. (Bkz kılavuz)
H 17. “Adını Sen Koy!”: Sınıfta yazılan yazılara baş­lık bulunur.
H Sınıf içi yönetmelik: Sınıf içi  davranışları dü­­­­zen­­leyen kararlar, yönetmelik hâline getirilir.
H 1. Bulmaca: Kazandırılacak kelime, kavram, ata­­sözü ve deyimlerle ilgili bulmaca oluşturulur ve çözülür. Bkz kılavuz
H  1. “Çengel Bulmaca”: Verilen resimdeki du­ru­ma uygun atasözü veya de­yim bulunur. Bkz kılavuz
H 2. “Denemeler”: Öğrencilere bir konu verilir. Bu konuyla ilgili çağrışım yapan kelimeler lis­­telenir. Bu kelimelerden birbiriyle ilişkili olan­lar eşleştirilir. Konuyla ilgili bilgiler göz­­den geçirilir.Yazdıklarının taslağını yan­la­rındaki arkadaşlarına okutarak görüşlerini alır­lar. Gerekli düzeltmeleri yaparak ya­zı­la­rı­na son hâlini verirler. Bkz kılavuz
H 3. “Geçmişe Yolculuk”: Seçilen bir anı ile ilgili zi­hin haritası oluşturulur. Ha­tır­la­nanlar re­sim­le­nir ve bu resimlere uy­gun diyaloglar konuş­ma­ ba­loncuk­ları­na yer­leştirilir.  Bkz kılavuz
H 4. Özel günler ve bayramlarla ilgili izlenimler ya­zılır.
HBen olsaydım...” kalıp ifadesinden yola çı­kı­la­rak duygu ve düşünceler yazılır.
H Rüyalar yazılır.
H Tasvir etme: Yakın çevredeki bir yerin veya ki­şinin tasviri yapılır.
HDilek Kutusu”: Sınıfta veya okulda dilek ku­tu­su oluşturularak derslerin işlenişine ya da et­kin­lik­lere yönelik düşünce, istek ve eleştiriler yazılır.
H “Bir  Elin Nesi Var İki Elin Sesi Var”: “Bir elin nesi var iki elin sesi var.” atasözü tahtaya ya­zılır. Öğrencilere ne anlama geldiği sorulur. Öğrenciler, ata­sözünde anlatılana benzer bir durumla kar­şı­la­şıp karşılaşmadıkları hakkında konuşurlar. Sınıf iki gruba ayrılarak bildikleri atasözlerini yaz­arlar. Yazdıkları atasözlerinden bi­rini seçerek 3-5 paragraflık bir metin oluştururlar.
HFarklı Olasılıklar”: Farklı olasılıklar dü­şü­nü­le­rek “Eğer... olsaydı/olmasaydı ne olurdu?” so­ru­la­rına cevap aranır.

H Hikâye yazma:
    -Bir amaca yönelik olarak verilen kelimeler kullanılarak yazılır.
    -Verilen mekândan hareketle yazılır.
    -Verilen kişilerden hareketle yazılır.
    -Sonucu ya da başlangıcı  verilen bir olaya yönelik kurgular yapılır.
HBir Gazete Anlatıyor”:  Gazetenin­­­ dilin­den bir ağa­cın­ nasıl gazete hâline  getirildiğinin hikâyesi anlatılır.
H Fabl yazma: Kahramanı hayvan, bitki veya can­sız­lar­dan seçilen bir olay yazısı yazılır.
H Diyalog yazma: Arkadaşla kurulan bir diyalog ya­zı­lır.
H Masal yazma: Okunan veya dinlenen/ izlenen bir ma­sal kahramanının hayal edilen yeni bir macerası yazılır.
H  Bir Nasrettin Hoca fıkrası senar­yo­laş­tırılır.
H Yuvarlak Masa Yazarlığı”: Öğrenciler gruplara ay­rılır. Her gruba farklı bir cümle verilir. Verilen cüm­leler hikâyelerin giriş cümlesi olarak kullanılır. Öğ­rencilere 2 dakika süre verilir. Öğrenciler bu sü­re­nin sonunda cümleleri bitmemiş bile olsa yazmayı bı­ra­kırlar. Her öğrenci kâğıdını sağındaki arkadaşına verir. Bir sonraki öğrencinin yazma süresi artırılır. Son turda  metinler, ilk yazan öğrenciye döner ve o öğ­renci hikâye tamamlanmamışsa hikâyeyi son­lan­dı­rır. Her grup yazdıkları hikâyeler arasından en be­ğen­dik­lerini seçerek sınıfla paylaşır.
H 1. “Ben Bir Şairim”: Öğrencilerden bir şiir yaz­maları ve yazdıkları şiire bir ezgi bulmaları is­tenir.
H Akrostiş oluşturacak şekilde şiir yazılır.
H Beğenilen şiirler, maniler, türküler ezberlenir; bunlara benzer şiir denemeleri yapılır.
H “Kışı Hatırla”: Öğrencilerden sınıf ve­ya aile fotoğraflarını getirmeleri is­te­nir. Fotoğrafların geç­miş­te yaşanan olay­la­rı nasıl anımsattığı hakkında tar­tışılır. Öğrencilere bir kış resmi gösterilerek “Kı­şı Hatırlayalım” adlı bir kitap ha­zır­la­ya­cak­la­rı söylenir. Kitabın kışla ilgili re­sim­lerden ve kış ha­tıralarından oluşacağı belirtilir. Kitabın hazırlanma süresi altı ay olacağı için öğrenciler yaşadıkları son kışa ait güzel anılarını da kitaplarına eklerler. Hatıralarını çiz­dikleri  resim veya yazdıkları bir yazıyla desteklerler. “........tarihine kadar aç­ma­yın!” uyarısı kitabın kapağına ya­pış­tı­rılır. Her öğrenci kendi kitabı için kapak ta­sarlar. Sayfaları zımbayla delerek bir ip­le birleştirir/yapıştırır. Belirlenen ta­rih­te kitap sınıfa getirilerek resimler ve ya­zı­lar hakkında tartışılır.
H  1. Konuşan resimler: Resimlerle il­gi­li diya­log­lar kurulur. ÇK
H 1. Boşluk doldurma: Bir ka­ri­ka­tür­de boş bı­ra­kılan konuşma ba­lon­ları dol­du­rularak di­ya­log­lar­ oluş­tu­ru­lur. ÇK
H Boşluk doldurma: Noktalama işaretleri kul­la­nı­lmamış bir metne uygun noktalama işaretleri konur.

H Noktalama işaretlerinin hikâyeleri yazılır.

H   Soru hazırlama: Konuyu açıklığa kavuşturmak için yazıda cevabı verilecek sorular hazırlanır.
 H    3. Beyin fırtınası: Ko­nuy­la­ ilgili düşünceler, hiçbir sınırlamaya tâbi tutulmadan not edilir.Alınan notlardan yararlanılarak yazılır.
   H    Araştırma: Yazılacak konuyla ilgili araştırma yapılarak edinilen bilgiler sınıf ortamında paylaşılır.
 H    Müzik dinleme: Konuyla/temayla ilgili sözsüz müzik dinlenir.
 H   Serbest kürsü: Konuyla ilgili sınıf içi tartışma yapılır.
Konuyla ilgili hikâye, fıkra, hatıra vb. anlatılır.
 H   Zihin haritası oluşturma: Konunun ana başlığı veya konuyu çağrıştıracak bir simge, kavram kâğıdın ortasına yazılır. Anahtar kelimeler saat yönünde devam edilerek ilave edilir. Gerekli görülen başlıkların yanına, o başlığı en güzel şekilde ifade edecek sembol, resim, şekil vb. çizilir. Temel başlıkları destekleyici alt başlıklar yazılır. Temel ve alt başlıklar gözden geçirilerek birbirleriyle ile ilişkili olanlar  farklı renkte kalemle çizilir.
Yazma konusuyla ilgili atasözü, deyim ve özdeyiş bulunur.
H   1. İnceleme: Okunan bir kitap ya da basılı bir materyal incelenir.
H  2. Elektronik ortamda öğretmen ve arkadaş grubuyla mektuplaşılır.
H   7. Çeşitli şiirler, düz yazı hâline getirilir.
H   7. Çeşitli düz yazı metinler şiir hâline getirilir.
H   Proje hazırlama : Okunan kitabın muhtevasına yönelik yazılar yazılır. Örneğin kişilerden biri öğrencinin hayalindeki şekliyle resimlenir.Kişinin fiziksel ve ruhsal özellikleri düz yazı şeklinde ifade edilir. Bu kahramanın ağzından bir şiir veya mektup yazılır.Aynı işlem diğer kişiler için tekrarlanır.Hazırlanan yazıya kitabın muhtevasını çağrıştıracak bir kapak hazırlanır.Her öğrencinin projesi okulun veya sınıfın uygun bir yerinde sergilenir.
H   15. Aynı kelimenin farklı anlamlarını içeren yazılar yazılır.
H   15. Aynı kelimenin farklı an­lam­la­rı­nı içeren şiir ve maniler derlenir.
H   Okul veya sınıf panosu için yazılar hazırlanır.
H   Okul gazetesi veya dergisi için yazılar yazılır.

H  1.Kelime, kavram, atasözü ve deyimlerle ilgili bulmaca oluşturulur ve çözülür.
H   2. “Ben olsaydım....” kalıp ifadesinden yola çıkılarak duygu ve düşünceler yazılır.
7. Tarihî ve turistik yerlere düzenlenen gezilerde notlar alınarak izlenimler yazılır.
H11.Dergi, gazete, televizyon, tabela vb. yerlerdeki yazım yanlışları bulunur.
H5. Okul panosu /gazetesi /dergisinde sorunlar ve çözümler köşesi oluşturulur.
H “Eğer...”: Sınıfa bir dürbün ge­ti­ri­le­rek öğrencilerin çevreye bakmaları sağ­la­nır. Farklı açılardan bakmanın in­san­la­­rın hayatında ne gibi değişiklikler mey­­dana getirebileceği tartışılır. Çev­re­nin kişilik üzerindeki etkisi hakkında be­yin fırtınası yapılır. Öğrenciler ki­şi­lik­leri üzerinde etkisi olan bir çevre se­çerler. Bu çevrede yaşamanın olum­lu ve olumsuz yönlerini listelerler. Ya­şa­dıkları çevrenin kişilikleri üzerindeki olum­lu ve olumsuz etkilerini anlatan bir yazı yazarlar.
H Cümle tamamlama:Hâlbuki, ne var ki, böylece, oysa, bu nedenle, bundan dolayı, ama, fakat...”edatları kullanılarak cümle tamamlanır.
 H Ayın konusu: Seçilen konuyla ilgili özdeyiş, atasözü veya deyimden hareket edilerek yazılır.
H  Gündemi takip etme: Güncel bir konuyla ilgili görüş ve düşünceler yazılır.
H 11. Renklerin dünyası: Her bir öğ­ren­ci bir renk adını alır. Her öğrenci ne­den en güzel rengin kendisi olduğu ko­nusunda ikna edici yazı yazar.
H 12. Kulağıma küpe olsun!: Bir met­nin ana fikrinden hare­ket edilerek öğüt verici bir yazı yazılır.
H 1. Mektuplaşma: Bir mektup arkadaşı edinilerek her ay en az bir mektup yazılır. Mektup arkadaşlarının yazılarında ilginç buldukları olay ve durumları sınıfta arkadaşlarıyla paylaşırlar.
H 1. Duyarlı veli: Öğrencilerden birinden veli rolü üstlenmesi istenir. Veli rolündeki öğrenci çocuğunun öğret­me­nin­den, oku­ma alışkanlığını kazan­ma­sı­na­ destek is­tediğini belirten  bir mek­tup­ alır. Çocuğu için, neler yapılabilece­ği­ni düşünerek öğ­ret­­mene bir cevap mektubu yazar.
H  1. Geleceğe mektup yazılır.
H2. Yakın çevre veya aile­­den birinin biyografisi yazılır.
H  Herhangi bir meslek sahibinin yerine geçilerek rapor yazılır, tutanak tutulur.
H  Dilekçe, davetiye, tebrik kartı ya­zı­lır.
H Gazete ve dergilerin okuyucu köşesi için yazılar yazılır.
H Hayvanlar yasası: Öğ­ret­men, öğ­ren­ci­­lerden hayvanların di­lin­den, kendi hak­la­rını el­de­ etmek ve uygulamak için bir ya­sa oluş­tur­ma­larını ister. Bu yasaya han­­gi mad­delerin girmesini isteyebile­cek­le­ri sorularak, hay­vanların ağzından di­le getirdikleri mad­delerin yer aldığı bir  ya­­zı yaz­ma­la­rı­ istenir.
H Hikâye yazma:
-Hayalî bir yolculuğun hikâyesi yazılır.
-Giriş paragrafı verilmiş bir hikâye tamamlanır.
-Bir gazete haberinden hareketle hikâye yazılır.
H Masal yazma:
-Değişik masal kahramanları tek bir masalda buluşturulur.
-Güncel masal yazılır.
-Masal kahramanının maceraları günümüze uyarlanarak yazılır.
H Diyalog yazma:
-Okunan masal diyaloga dönüştürülür.
H “Yaşayan zaman” Öğrenciler ya­şa­dık­ları çevrede meydana gelen ilgi çekici ve önemli olayları listesini yaparlar. Listede yer alan olaylar arasından bazıları seçilerek zaman çizelgesine yerleştirilir. Her olay ait olduğu döneme yazılarak resimlenir ve kağıtlar birleştirilerek sınıf duvarına asılır. Her öğrenci, seçtiği bir dönemde yaşayan gerçek veya hayali bir şahsın yerine geçerek hikayesini anlatır. Örneğin, bir öğrenci valiyi temsil ediyorsa, o dönemde yaşanan olayı ve kendi yaptıklarını anlatır. Öğrenciler o dönemi yansıtan kıyafetleri giyerek olayı canlandırmaya çalışır.
H Müzik eşliğinde şiir yazılır.
H Beğenilen şiirlere benzer şiir denemeleri yapılır.
H   6. Renkli şemsiye: Öğretmen, sınıfa ge­tir­di­ği şemsiyenin yazma çalışması ile nasıl bir iliş­ki­si olabileceğini sorar. Şemsiyenin bir konunun ana ve yardımcı düşüncelerini barındıran bir pa­rag­rafı temsil ettiğini söyler. Bu doğrultuda; bir şem­siye oluşturmak üzere her öğrenci, verilen ko­nuyla ilgili düşüncelerini dört cümle ile yazar. Öğ­retmen, sınıf içinde do­laşa­rak düşüncelerini be­ğendiği öğren­ci­leri tahtaya kaldırır. Bu öğ­ren­ci­­ler­den cüm­lelerinin bir veya birkaçını tah­taya yaz­­malarını ister. Sınıftaki öğrenciler bunlar ara­sın­­dan bir parag­ra­fın giriş cüm­lesi olmaya en uy­gun ola­nı­nı seçer. Öğ­ret­men şemsiyeyi açar ve öğ­­ren­ciler giriş cümlesini destekleyen ve ge­liş­ti­ren yar­dımcı düşünceleri söy­le­ye­rek bun­la­rın şem­siyeyle ilgisini kurar.DEĞİŞECEK MISRA YAZMA OLABİLİR.
H 2.  Düzeye uygun bir karikatür yorumlanır.

H 2. Resimden hareketle şiir yazılır.

H 2. Seviyeye uygun sanat veya kültürel içerikli bir televizyon programının eleştirisi yapılır.

H Proje sunumu yapılır.
H   Boşluk doldurma: Noktalama işaretleri kullanılmamış bir metne uygun noktalama işaretleri konur.
H 6. Derleme: Yaşanılan yöredeki halk türkülerinin hikâyeleri derlenir.


H Soru hazırlama: Konuyu açıklığa kavuşturmak için yazıda cevabı verilecek sorular hazırlanır.
H 3. Beyin fırtınası: Konuyla ilgili düşünceler, hiçbir sınırlamaya tâbi tutulmadan not edilir. Alınan notlardan yararlanılarak kelimeler gruplandırılır.
H Araştırma: Yazılacak konuyla ilgili araştırma yapılarak edinilen bilgiler sınıf ortamında paylaşılır.
H Serbest kürsü: Konuyla ilgili sınıf içi tartışma yapılır.
H Konuyla ilgili hikâye, fıkra, hatıra vb. anlatılır.
H Zihin haritası oluşturma : Konunun ana başlığı veya konuyu çağrıştıracak bir simge veya kavram kağıdın ortasına yazılır. Anahtar kelimeler saat yönünde devam edilerek ilave edilir. Gerekli görülen başlıkların yanına, o başlığı en güzel şekilde ifade edecek sembol, resim, şekil vb. çizilir. Temel başlıkları destekleyici alt başlıklar yazılır. Temel ve alt başlıklar gözden geçirilerek birbirleriyle ilgili olanlar  farklı renkte kalemle çizilir.
H Yazma konusuyla ilgili atasözü, deyim, özdeyiş bulunur.
H 1. İnceleme: Okunan bir kitap ya da basılı bir materyal incelenir.

H Proje hazırlama: Elde edilen bilgi ve veriler ile ulaşılan sonuçlar ve  yapılan yorumlar proje planına uygun olarak sunulur.
H 2. Tasarı yazma: Hayalindeki mesleğe yönelik tasarılar yazılır.
H Okul gazetesi veya dergisi için yazılar yazılır.
H 2. “Ben olsaydım....” kalıp ifadesinden yola çıkılarak duygu ve düşünceler yazılır.
H 6. Tasvir  etme: Etkilenilen bir kişinin ruhsal ve fiziksel tasviri yapılır.
v 7. Tarihî ve turistik yerlere düzenlenen gezilerde notlar alınarak izlenimler yazılır.
H 11. Dergi, gazete, televizyon, tabela vb. yerlerdeki yazım yanlışları bulunur.
H “Ben bir seyyahım” Gezip görülen yerleri anlatan yazılar bir araya getirilerek “.... nin Seyahatnamesi” adı verilen bir kitap oluşturulur.
H “Zamanla değişir her şey”: Öğrencilerden 2 dakika içinde “değişim” kelimesinin çağ­rış­tır­dık­larını yazmaları istenir. Kelimenin çağ­rı­şım­la­rı tahtaya yazılır. Geçen sene yaşadıkları sos­yal değişimleri liste hâlinde yazmaları istenir. Bun­lardan kendilerini en çok etkileyen bir de­ği­şi­mi seçmeleri istenir. Öğrenciler yazılarını mü­zik, resim veya dansla destekleyebilirler. Birkaç öğ­renci yazılarını aileleri ile paylaşmak üzere gö­revlendirilir. Daha sonra bu ailelerden sınıfa ge­lerek ilk gençlik yıllarına ait tecrübelerini pay­laşmaları istenir. Öğrencilerin yazıları okul pa­nosunda veya dergisinde yayımlanır.   
H Farklı olasılıkları düşünme: “Eğer... olsaydı/olmasaydı, ne olurdu?” sorularına cevap aranır.

H “Ayın konusu”: Seçilen konuyla ilgili özdeyiş, atasözü veya deyimden hareket edilerek yazılır.

H  Gündemi takip etme: Güncel bir konuyla ilgili görüş ve düşünceler yazılır.

H “Evet-hayır” köşeleri: Tahtaya çizilen çift yönlü okun uçlarına “evet” ve “hayır” yazılır. Öğrenciler konuyla ilgili düşünceye ka­tılıp katılmadıklarını okun uçlarına çarpı işa­reti koyarak belirtirler. Aynı fikirde olan­lar sınıfın bir köşesinde kendi fikirlerini destekleyen notlar alırlar. Kararsız öğrenciler her iki gruba da katılarak düşüncelerini değerlendirirler. Her gruptan bir öğrenci sözcü seçilerek fikirler tartışılır ve bununla ilgili ana fikri, yardımcı fikirlerle destekleyen yazı yazılır.
H 1. “Yangın var!”: Bir yerde yangın çıktığı haberi alınır. Öğrenciler; muhabiri, itfaiye şefini, yaralıyı, olaya tanık olan birini canlandırırlar. Muhabir, olayla ilgisi olanlarla görüşerek notlar alır. Mümkün olduğu kadar çok bilgi edinilerek alınan notlardan haber metni oluşturulur.
H 3. Dönüşüm kutusu: Öğrenciler üç veya dört gruba ayrılır. Her gruba farklı bir nesne verilerek bu nesneyi asıl kullanımından farklı işlevde kullanmaları istenir. Yeni işlevine göre nesneyi tanıtan bir reklam metni hazırlanır.
H  3. Slogan bulma: Bir ürünü veya bir etkinliği tanıtmak için öğrenciler tarafından kısa, etkili cümleler kurmaları istenir. Bulunan sloganlar sınıf  panosuna asılır.
H 4. “Onu tanıyorum”: Yunus Emre’nin ha­ya­tını an­latan bir zaman çizelgesi hazırlanır. Her öğrenci veya grup, zaman çizelgesinden bir dönem seçer ve o dönemle ilgili araştırma yapar. Ken­di­si­ni o dönemde yaşayan veya hayalî bir şah­sın yerine koyarak Yunus Emre’yi tanıtan bir ya­zı yazarlar. Öğrencilerin yazdıkları kronolojik sı­ra­ya konularak kitap hâline getirilir ve sı­nıf kitaplığına yerleştirilir. 
H 5. “Ben bir organizatörüm”: Öğren­ci­ler, bir şiir dinletisi düzenler. Hazırlanan afişler okulun çeşitli yerlerine asılır. Okul müdürü, öğretmen ve diğer öğrencilere davetiye hazırlanır. Dinleti sonunda şiir metinleri tutanakla öğretmene teslim edilir.
H  6. Tutanak tutma: Eğitsel kol faali­yet­le­ri­nin tutanağı tutulur.
H 8. Şirket kurma: Öğrenciler sanal bir şirket kurarlar. Bir grup öğrenci şirketin yönetim kadrosunu oluşturur, diğer öğrenciler ekte öz geçmişlerini sundukları bir dilekçe ile şirkete iş başvurusunda bulunurlar. İş başvurusu kabul edilen öğrenciler mülâkata alınarak  şirket yönetimi ile aralarında anlaşma metni imzalanır.
H Verilen bir konuda senaryo yazılır.

H Hikâye yazma:
-Farklı hikâyelerden tek bir hikâye oluşturulur.
-Farklı olasılıkları düşünülerekEğer... olsaydı/olmasaydı, ne olurdu?” sorularına cevap veren yazı yazılır.

H Ayın hikâyesi: Yazılan hikâyeler ara­sın­dan en beğenileri seçilerek can­lan­dı­rı­lır.

H Tiyatro metni yazılır.
H Bir hikâye metni tiyatroya dönüştürülür ve sahnelenir.
H Okunan bir romanın öncesi veya son­ra­sı­na yönelik kurgular yapılır.

H Bilim kurgu metni oluşturulur.
H  Yazdığı şiirleri kendi bulduğu bir ritmle söyler.

H 8. Pastoral, epik, lirik, öğretici ve eleştirici şiirler yazılır.

H 9. Manzum hikâye yazılır.

H  2. Soyut bir resim yorumlanır.

H 2. Gazete ve dergilerdeki insan yüzlerinin ifadeleri yorumlanır.

H 2. Seviyeye uygun sanat veya kültürel içerikli bir televizyon programının eleştirisi yapılır.

H Proje sunumu yapılır.
H Boşluk doldurma:Noktalama işaretleri kullanılmamış bir metne uygun noktalama işaretleri konur.



0 yorum:

Yorum Gönder

Reklam

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı