Türkçe Kelime Öğretimi 

16.3.16 0 yorum

Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenciler bilgiye ulaşmada ön planda tutulmaktadır. Bu yaklaşımın merkezinde öğrenci vardır. Yapılandırmacı yaklaşım bağlamında yabancılara ikinci dil olarak Türkçe öğretiminde etkili ve kalıcı bir  şekilde kelime öğretimini sağlamak için  okul, sınıf ortamı, öğretmen, öğrenci tutumları bu yaklaşıma göre şekillenmelidir. Yabancılara ikinci dil olarak Türkçe öğretilen okulda dil sınıfında ortam en yeni teknolojik olanaklarla donatılmalıdır.    Öğretmenler bu teknolojik olanakları kullanabilme yeterliliğine sahip olmalıdır. Sınıflarda öğrencilerin aktif öğrenmelerini sağlayacak ders materyalleri yer alması gerekmektedir. Panolarda, öğrencilerin hazırladığı proje ödevleri, kelime öğretim posterleri vb. görseller bulunmalıdır. Yapılandırmacı yaklaşımda yabancılara ikinci dil olarak Türkçe öğretiminde kelime öğretimini geliştirmek için öğrencilerin hazırbulunuşluk durumları tespit edilmelidir. Görsel, işitsel, hem görsel hem işitsel ve uygulamaya yönelik öğrenme farklılıkları göz önünde tutulmalıdır. Öğrencilerin öğrenme alanlarına göre posterler, müzikler, eğitsel videolar gibi görsel ve işitsel materyaller kullanılmalıdır. Aktif öğrenmeyi sağlayan dramalara, eğitsel oyunlara vb. uygulamalara yer verilmelidir.  Derslerde uygun yöntem ve tekniklerin kullanılması öğrencilerin kelime öğrenmelerini hızlı ve kalıcı olmasını sağlamaktadır.

Makalenin devamını oku.

0 yorum:

Yorum Gönder

Reklam

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı