Fiziksel hazırlık:
o Dinlemeye
başlanmadan önce 3-5 dakika zihin ve bedeni rahatlatacak hareketler yapılır.
Müzik
dinleme
o Konuyla/temayla
ilgili sözlü/sözsüz müzik
dinlenir.
“Araştıralım”
o Konu
ile ilgili elde edilen tüm
bilgiler sınıf ortamında
paylaşılır.
Kendini izleme
o Öğrencilerin dinleme sürecindeki görüntüleri kamerayla kaydedilir ve
kendilerine izletilir.
“Çalar
Saat”
o Öğrenciler deney ve kontrol grubu
olarak ikiye ayrılır, gruplardan biri dinlerken diğer grup arkadaşlarını gözlemler. Gözlemlenenlerin dinleme sırasındaki tutumları ile ilgili notlar alınır. Gruplar süre sonunda saatin çalmasıyla rol değiştirir.
Dinleme sonrası alınan notlar paylaşılır.
Grup tartışması
o Yaşanılan çevredeki en önemli sorunu belirlemek, batmakta olan şirketlerini kurtarmak, bireysel başarılarını arttırmak gibi konuları tartışmak üzere
birer grup oluşturularak
bu çerçevede söz alınır.
“Kaf Dağı’na Yolculuk”
o Bir
masal dinlenerek çalışma kağıtları doldurulur, masalın sonu değiştirilerek
yeniden kurgulanır.
“Sıra Sende”
o Dinleme/izleme
süreci yarıda kesilerek dinlenenin/izlenenin devamı tahmin edilir.
Çizgi
film/ film/animasyon izleme:
o Kazanımlara yönelik
olarak hazırlanan çalışma kâğıtları izlenen
çizgi filmden/
filmden/animasyondan hareketle doldurulur. İzlenenden
yola çıkılarak grup içinde kısa konuşmalar
yapılır.
Eşleştirme:
o Dinlediklerinde/izlediklerinde
geçen kelimeler karşılıklarıyla eşleştirilir.
o Kelime,
yerine kullanılabilecek eş ya da yakın anlamlısı ile eşleştirilir.
o Kelime
zıt anlamlısıyla eşleştirilir.
Listeleme:
o
Dinlenenlerden/izlenenlerden
hareketle kelime, deyim ve atasözü listeleri oluşturulur
Zihin haritası oluşturma:
o
Dinlenenlerin/izlenenlerin
hatırlanmasına yardımcı olacak anahtar kelimeler
yazılır.
Başlık çalışması:
o
Başlığın çağrıştırdıkları ile ilgili şema oluşturulur
o
Dinlenenlere/izlenenlere
farklı başlıklar bulunur.
Örnekleme:
o
Verilen
açıklamaya örnek bulunur.
o
Verilen örneğin açıklaması bulunur.
o
Kişisel deneyimlerden örnekler verilir
Kurgulama:
o
Dinlenendeki/izlenendeki
olayların öncesine dair hikâyeler oluşturulur.
o
Dinlenendeki/izlenendeki
olayların sonrasına dair hikâyeler oluşturulur.
o
Dinlenendeki/izlenendeki
olayların kurgusu değiştirilir.
Şiir
dinleme:
o
Kaset,
CD, öğretmen veya öğrencilerden şiir dinlenir. Dinlenen şiirdeki kafiyeli sözler bulunur.
Müze
ziyareti
o
Millî ve evrensel değerleri tanımak amacıyla yakın çevredeki müzeler ziyaret edilir. Ziyaret sırasında rehber dinlenir ve notlar alınır.
Soru bankası oluşturma:
o
Dinlenenle/izlenenle
ilgili sorular hazırlanır. Hazırlanan sorular bir kutuda
toplanır. Kurada seçilen soru, nitelikli bulunursa hazırlayan ve cevaplayan alkışlanır.
“Dinlediklerimi
Resimliyorum”:
o
Dinlenenlerin
çağrışımları resimlenir.
“Dinlediklerimi
Resimliyorum”:
o
Dinlenenlerin
çağrışımları resimlenir.
“Beğendim, çünkü...”
o
Dinlenilenlerin/izlenilenlerin beğenilme sebebinin açıklandığı bir çizelge hazırlanır.
Sözlük oluşturma:
o
İsim veya fiillerden sözlük oluşturulur.
0 yorum:
Yorum Gönder