Bizim Türkçe Ders Kitabı

12.12.15 1 yorum


BİZİM TÜRKÇE ÖĞRETİM SETİ

İnsan hayatının vazgeçilmez bir parçası olan dil, insanlar arasında anlaşmayı sağlayan bir araçtır. İnsanlar; duygularını, düşüncelerini, fikirlerini birbirlerine dil vasıtasıyla aktarırlar.
İnsan, dünyaya geldikten sonra içinde yaşadığı toplumun kültürünü, inançlarını, gelenek ve göreneklerini dil yardımıyla öğrenir. Çocuk, gözünü dünyaya açtığında aile bireylerinin konuştuğu dili öğrenmeye başlar. Bu dil, onun ana dilidir. Çağdaş eğitimde ana dilinin yeri çok önemlidir.
Günümüz dünyasında sorunlarına çözüm üretebilen, bağımsız düşünebilen, duygularını ve düşüncelerini en güzel şekilde anlatabilen bireylere ihtiyaç vardır. Bireyler, bu becerileri ancak köklü bir ana dili eğitimiyle kazanabilirler.
Türkçe öğretiminin temel amaçlarından biri de yeni nesillerin, ana dillerini doğru ve etkili bir biçimde kullanmasını sağlamaktır. Ana dillerini güzel ve etkili bir biçimde kullanan bireyler; dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerine sahiptir.
Günümüzde çeşitli vesilelerle dünyanın dört bir tarafında yaşayan milyonlarca Türk vatandaşı bulunmaktadır. Türkiye’de doğan bir çocuk, Türkçeyi ailesinden ve okul çevresinden öğrenir. Ancak yurt dışında doğan bir Türk çocuğunun Türkçeyi öğrenme imkânları son derece kısıtlıdır. Günümüzde Türkçe öğretimi için çok farklı materyaller üretilmiştir. Bu materyaller arasında ders kitapları hâlâ en önemli öğretim aracıdır.
Yurt dışında yaşayan Türkler için Türkçenin en etkili şekilde öğretilmesi ve kalıcı olabilmesi için modern dil öğretim metotlarıyla hazırlanmış Türkçe ders kitaplarına ihtiyaç vardır. Bu ihtiyacı göz önünde bulunduran Anadolu DKM Yayınları, yurt dışında yaşayan Türk çocukları için Bizim Türkçe Öğretim Seti’ni hazırladı.
Bizim Türkçe Öğretim Seti; yurt dışında yaşanan  Türk çocuklarına hitap etmektedir. Bu set; ders kitabı, çalışma kitabı, öğretmen kitabı, seslendirme CD’leri ve diğer yardımcı kaynaklardan oluşmaktadır.
Bizim Türkçe ders ve çalışma kitaplarında yer alan metinler özenle seçilmiştir. Metinler, temanın içeriğine göre öğrencilerin zevkle okuyacağı, eğitici, öğretici ve eğlendirici niteliktedir.
Her temada, okuma-anlama ve dinleme metinlerine yer verilmiştir. Metinlerle ilgili öğrencilerin okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler bulunmaktadır. Metinler, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek için seslendirilmiştir.
Bizim Türkçe Çalışma Kitabı; öğrencilerin ders içinde ve ders dışında Türkçelerini geliştirebilecekleri, okuma-anlama metinlerinden, öğrencilerin ilgisini çekecek anlama, yazma, dil bilgisi vb. etkinliklerinden oluşmaktadır. Çalışma kitabında dil bilgisi konularının anlatımı da yer almaktadır.
Bizim Türkçe Öğretmen Kitabı 3; Türkçe öğretmenlerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu kitapta, öğretmenlerin faydalanabileceği Türkçe öğretim teknikleri ve tavsiyeler yer almaktadır.
Bizim Türkçe Öğretim Seti’nin yurt dışında yaşayan Türk çocuklarının Türkçe öğrenme ihtiyaçlarını karşılayacağını umuyoruz.

BİZİM TÜRKÇE 1

Bizim Türkçe Öğretim Seti 1; yurt dışında yaşayan 11-13 yaş grubu öğrencilere hitap etmektedir.
Bizim Türkçe Öğretim Seti 1 aşağıdaki kitap ve yardımcı dokümanlardan oluşmaktadır:
Bizim Türkçe Ders Kitabı 1
Bizim Türkçe Çalışma Kitabı 1
Bizim Türkçe Öğretmen Kitabı 1
Bizim Türkçe Seslendirme CD'si 1
Bizim Türkçe İzleme CD'si 1
Bizim Türkçe Etkileşimli CD 1
Bizim Türkçe Posterler 1

BİZİM TÜRKÇE 2

Bizim Türkçe Öğretim Seti 2; yurt dışında yaşayan 12-14 yaş grubu öğrencilere hitap etmektedir.
Bizim Türkçe Öğretim Seti 2 aşağıdaki kitap ve yardımcı dokümanlardan oluşmaktadır:
Bizim Türkçe Ders Kitabı 2
Bizim Türkçe Çalışma Kitabı 2
Bizim Türkçe Öğretmen Kitabı 2
Bizim Türkçe Seslendirme CD'si 2
Bizim Türkçe Etkileşimli CD 2

BİZİM TÜRKÇE 3

Bizim Türkçe Öğretim Seti 3; yurt dışında yaşayan 15-15 yaş grubu öğrencilere hitap etmektedir.
Bizim Türkçe Öğretim Seti 3 aşağıdaki kitap ve yardımcı dokümanlardan oluşmaktadır:
Bizim Türkçe Ders Kitabı 3
Bizim Türkçe Çalışma Kitabı 3
Bizim Türkçe Öğretmen Kitabı 3
Bizim Türkçe Seslendirme CD'si 3
Bizim Türkçe Etkileşimli CD 3

1 yorum:

Yorum Gönder

Reklam

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı